Zapraszamy na rady pedagogiczne

Najnowsze propozycje - w tym zgodne z kierunkami polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016

 

  1. Dbałość o bezpieczeństwo własne i innych - jak jej uczyć dzieci.
  2. Indywidualizacja procesu nauczania w świetle najnowszych przepisów prawa. NOWOŚĆ
  3. Inteligencja wieloraka u dziecka - czym jest i jak ją rowijać.
  4. Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. NOWOŚĆ
  5. Kompetencje coachingowe nauczycieli - jak rozwijać potencjał ucznia w szkole. NOWOŚĆ
  6. Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach - jak działać, aby przeciwdziałać.
  7. Profilaktyka problemów wychowawczych powstałych na styku z nowymi technologiami komunikacyjnymi i medialnymi.
  8. Budowanie relacji miedzy nauczycielem a rodzicem/opiekunem dziecka - praca z rodzicem roszczeniowym.
  9. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów w szkole masowej - indywidualizacja nauczania
  10. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych.
  11. Prezi - prezentacja multimedialna inaczej.
  12. Dziecięce zabawy i eksperymenty badawcze ( dla klas I-III)
  13. Wykorzystanie metody projektu i Quastingu w edukacji wczesnoszkolnej (i nie tylko).
  14. Badanie potrzeb rozwojowych szkoły

 

Nowoczesna i przyjazna szkoła

 

  1. Badanie potrzeb rozwojowych szkoły.
  2. Co, kto, jak i kiedy jest w stanie wyzwolić i podtrzymać motywację ucznia/ nauczyciela?
  3. Cyberbaiting - nauczyciel gnębiony przez ucznia w sieci internetowej
  4. Inspirowanie nauczycieli do działań innowacyjnych ( innowacje, programy autorskie).
  5. Jak budować i utrzymać autorytet nauczyciela ?
  6. Jak rozpoznać potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka?
  7. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych.
  8. Mobbing w szkole i placówce oświatowej.
  9. Możliwości wykorzystania tablicy interaktywnej w pracy nauczyciela.
  10. Niechęć do nauki szkolnej – i co wtedy?
  11. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i placówce oświatowej w świetle nowego rozporządzenia.
  12. Okres adaptacji ucznia do nowej rzeczywistości szkolnej - zagrożenia dla ucznia , wyzwanie dla nauczyciela.
  13. Poczucie własnej wartości – klucz do sukcesu ucznia i nauczyciela.
  14. Prezentacja multimedialna – jak ją wykonać szybko i z dobrym skutkiem?
  15. Profilaktyka problemów wychowawczych powstałych na styku z nowymi technologiami komunikacyjnymi i medialnymi.
  16. Psychopedagogiczne uwarunkowania zdolności ucznia.
  17. Ścieżki edukacyjne w szkole - jak planować i wprowadzać.
  18. Sposoby reagowania w sytuacjach kryzysowych w szkole i placówce oświatowej
  19. Świetlica socjoterapeutyczna, jej funkcje i zadania w szkole i placówce oświatowej.
  20. Tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutcznych.
  21. Uczeń z opinią lub z orzeczeniem w szkole. Leksykon pojęć.
  22. Umiejętności interpersonalne nauczyciela w kontakcie z uczniem.
  23. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.

 

Doskonalenie kompetencji w zakresie kształcenia

 

  1. Atrakcyjne metody nauczania ortografii w klasach I-III.
  2. Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych i organizacja pomocy uczniom.
  3. Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i mozliwości ucznia z SPE (uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).
  4. Dziecko przewlekle chore - psychologiczne aspekty funkcjonowania dziecka w szkole i przedszkolu.
  5. Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu.
  6. Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole i przeszkolu.
  7. Dziecko z cukrzycą w szkole i przedszkolu.
  8. Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu.
  9. Dziecko z hemofilią w szkole i przedszkolu.
  10. Dziecko z mutyzmem – lękowe czy opozycyjne?! 
  11. Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu.
  12. Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu.
  13. Dziecko z zaburzeniami odżywiania w szkole i przedszkolu.
  14. Dziecko z zaburzeniami tikowymi w szkole i przedszkolu.
  15. Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole i przedszkolu.
  16. Dysleksja rozwojowa dzieci w młodszym wieku szkolnym.
  17. Dziecięce eksperymenty badawcze.
  18. Funkcjonowanie dziecka z zespołem ADHD w szkole i przedszkolu.
  19. Indywidualizacja nauczania w świetle najnowszych przepisów prawa. NOWOŚĆ!
  20. Kim są uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych i jak z nimi skuteczne pracować?
  21. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkole ogólnodostępnej.
  22. Metody pracy z dzieckiem z FAS (Alkoholowym Zespołem Płodowym)
  23. Mity i fakty na temat nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD).
  24. Nauczanie metodą projektu.
  25. Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
  26. Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez dobór właściwych metod i form pracy w szkole podstawowej i gimnazjum.
  27. Podstawy psychologiczne i rady praktyczne – Jak motywować uczniów do nauki?
  28. Praca domowa – zadanie dla ucznia i nauczyciela.
  29. Praca z uczniem z dysleksją rozwojową.
  30. Projekt edukacyjny w gimnazjum – planowanie i realizacja.
  31. Stosowanie metod aktywnych i aktywizujących w nauczaniu i wychowaniu.
  32. Uczeń zdolny – jak z nim pracować?
  33. Wykorzystanie metody projektu i Questingu w edukacji wczesnoszkolnej.

 

Wspomaganie nauczycieli we wdrażaniu nowej podstawy programowej

 

  1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w nauczaniu różnych przedmiotów.
  2. Prezi - prezentacja multimedialna inaczej.
  3. Wymagania edukacyjne a proces kształcenia ucznia.
  4. Wzrokowcy, słuchowcy, kinestetyczny – czego potrzebują, aby efektywnie uczyć się.
  5. Zadania i obowiązki nauczyciela pracującego z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle nowych regulacji prawnych.

 

Doskonalenie kompetencji w zakresie opieki, wychowania i profilaktyki

 

  1. Absencja szkolna – skutek i przyczyna - rozwiązania problemu.
  2. Aspekty wychowawcze wobec dziecka nieśmiałego i wycofanego społecznie.
  3. Bajkoterapia sposobem na problemy dzieci,
  4. Budowanie pozytywnych relacji w kontaktach uczeń –nauczyciel, uczeń – uczeń, nauczyciel – rodzic.
  5. Budowanie autorytetu nauczyciela wśród uczniów.
  6. Dziecko zaniedbane i krzywdzone – diagnoza, praca z dzieckiem.
  7. Jak zorganizować świetlicę szkolną zgodnie z przepisami prawa.
  8. Kompetencje psychospołeczne współczesnego nauczyciela.
  9. Kształtowanie postaw etyczno-moralnych w szkole.
  10. Lęk i agresja w pragmatyce wychowania.
  11. Mediacje rówieśnicze – ich rola i znaczenie w szkolnym systemie przeciwdziałania agresji i przemocy.
  12. Niedostosowanie społeczne młodzieży w okresie dorastania i wynikające z niego zagrożenia.
  13. Opis i analiza przypadku wychowawczego.
  14. Organizacja turystyki szkolnej w kontekście odpowiedzialności prawnej nauczycieli.
  15. Pierwsza pomoc przedmedyczna w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia ucznia - dla nauczycieli, wychowawców i pracowników obsługi w szkołach i placówkach oświatowych.
  16. Podnoszenie umiejętności wychowawcy – jak z klasy stworzyć dobrą grupę?
  17. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole – jak jej udzielać i jak z niej korzystać ?
  18. Postawy wychowawców i rodziców a zachowania dzieci (wychowanie).
  19. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające z niedostosowania społecznego.
  20. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające z zagrozenia niedostosowaniem społecznym.
  21. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające z niepełnosprawności.
  22. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające ze szczególnych uzdolnień.
  23. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające ze specyficznych trudności w uczeniu się.
  24. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające z zaburzeń komumikacji językowej.
  25. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające z choroby przewlekłej.
  26. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające z sytuacji kryzysowej i traumatycznej.
  27. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające z niepowodzeń edukacyjnych.
  28. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające z zaniedbań środowiskowych.
  29. Potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz indywidualne możliwości psychofizyczne ucznia, wynikające z trudności adaptacyjnych.
  30. Prawa dziecka w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej.
  31. Problemy okresu dojrzewania i dorastania dzieci i młodzieży.
  32. Przemoc i agresja w mojej szkole – projektowanie działań zaradczych i profilaktycznych.
  33. Rozpoznawanie przyczyn i zapobieganie samobójstwom wśród młodzieży.
  34. Rozwijanie samorządności szkolnej i postaw obywatelskich uczniów.
  35. Rozwój psychoseksualny dzieci w przedszkolu.
  36. Rozwój psychoseksualny dzieci  i młodziezy w szkole podstawowej.
  37. Rozwój psychoseksualny dzieci w gimnazjum.
  38. Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży w kontekście profilaktyki przemocy seksualnej.
  39. Sprawowanie bezpiecznej opieki nad dziećmi i młodzieżą na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w świetle obowiązujących przepisów prawa.
  40. Stalking – jak poradzić sobie z sms - owym dręczycielem w szkole?
  41. Strategie postępowania nauczycieli wobec agresji, przemocy oraz uzależnień dzieci i młodzieży.
  42. Trening Zastępowania Agresji ART – jako metoda profilaktyki szkolnej.
  43. Zachowania nieakceptowane – problem ucznia i nauczyciela.
  44. Wykorzystywanie seksualne dzieci - diagnoza i skuteczna interwencja.
  45. Zachowania ryzykowne wśród uczniów.
  46. Zaburzenia jedzenia – anoreksja i bulimia. Co muszę wiedzieć?

 

Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli i kadry kierowniczej w zakresie organizacji i zarządzania

 

  1. Awans zawodowy nauczyciela – dokumentowanie i rady praktyczne.
  2. Analiza wyników oceniania wewnętrznego i zewnętrznego w kontekście poprawy wyników nauczania.
  3. Budowanie zespołów wspomagających dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  4. Diagnozowanie wybranych obszarów pracy szkoły.
  5. Ewaluacja wewnętrzna w szkole,
  6. Etyka oceniania.
  7. Filozofia tolerancji jako podstawa działań pedagogicznych.
  8. Higiena i emisja głosu nauczyciela.
  9. Hospitacja – procedura mierzenia jakości pracy nauczyciela.
  10. Interpretacja opinii i przeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  11. Jak prawidłowo dokumentować posiedzenia rady pedagogicznej / rady rodziców?
  12. Jak prawidłowo prowadzić teczki akt osobowych?
  13. Jak przygotować i przeprowadzić prezentację ?
  14. Kontrola zarządcza w szkole – rady praktyczne.
  15. Motywowanie uczniów do efektywnej pracy.
  16. Motywująca funkcja oceniania.
  17. Ocenianie kształtujące – podstawowe założenia, możliwości wprowadzenia.
  18. Odpowiedzialność nauczyciela wobec prawa.
  19. Planowania pracy w szkole z uwzględnieniem wyników egzaminów zewnętrznych.
  20. Prawa i obowiązki nauczyciela wynikające z Ustawy o systemie oświaty i Karty nauczyciela .
  21. Prawa rodziców w szkole i współpraca z rodzicami.
  22. Prawo oświatowe w przepisach i dokumentach wewnątrzszkolnych.
  23. Protokołowanie posiedzeń rad pedagogicznych i rad rodziców zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i ustawą o dostępnie do informacji publicznej.
  24. Rola motywacji we wspieraniu zdolności ucznia.
  25. Rozmowa z rodzicami – co zrobić, aby była satysfakcjonująca?
  26. Rozwiązywanie konfliktów, sztuka negocjacji i mediacji.
  27. Stres – jak sobie z nim radzić i jak wykorzystać ?
  28. Szkoła wobec ucznia pozostającego w konflikcie z prawem.
  29. WDN potrzebą efektywnego funkcjonowania szkoły.
  30. Współpraca z rodzicami w zakresie profilaktyki – wywiadówka profilaktyczna.
  31. Wypalenie zawodowe – wiem i zapobiegam.
  32. Zadania dyrektora szkoły w zakresie nadzoru pedagogicznego nad realizacją podstawy programowej.
  33. Zadania dyrektora szkoły w zakresie postępowania w sprawach nieletnich.
  34. Zasady negocjacyjnej strategii rozwiązywania konfliktów uczniowskich.
  35. Zebrania z rodzicami – planowanie, organizowanie, prowadzenie.