Najnowsze propozycje:

  1. Jak wyzwolić swój głos i mówić tak, aby być zrozumiałym - warsztaty 6 godz. ( grupa 15-20 osób)
  2. Zmiany w kształceniu zawodowym - analiza zapisów dotyczących obszarów zmian w ustawie o systemie oświaty oraz nowego rozporzadzenia MEN w sprawie klasyfiacji zawodów i podstawie programowej kształcenia zawodowego.- 4 godz.
  3. Tworzenie podstaw programowych kształcenia zawodowego dla wskazanego zawodu - 8 godz.

Uwaga! Zawody dla których będą tworzone podstawy programowe kształcenia zawodowego, programy nauczania czy też programy nauczania na kursach kwalifikacyjnych wybiorą uczestnicy rady szkoleniowej.

 

Nowoczesna i przyjazna szkoła:

  1. Co, kto, jak i kiedy jest w stanie wyzwolić i podtrzymać motywację ucznia/ nauczyciela?
  2. Inspirowanie nauczycieli do działań innowacyjnych ( innowacje, programy autorskie).
  3. Jak budować i utrzymać autorytet nauczyciela ?
  4. Jak rozpoznać potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka?
  5. Mobbing w szkole i placówce oświatowej.
  6. Możliwości wykorzystania tablicy interaktywnej w pracy nauczyciela.
  7. Niechęć do nauki szkolnej – i co wtedy?
  8. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i placówce oświatowej w świetle nowego rozporządzenia.
  9. Poczucie własnej wartości – klucz do sukcesu ucznia i nauczyciela.
  10. Podstawy tworzenia programów własnych i innowacji pedagogicznych.
  11. Prezentacja multimedialna – jak ją wykonać szybko i z dobrym skutkiem?
  12. Ścieżki edukacyjne w szkole - jak planować i wprowadzać.
  13. Sposoby reagowania w sytuacjach kryzysowych w szkole i placówce oświatowej
  14. Świetlica socjoterapeutyczna, jej funkcje i zadania w szkole i placówce oświatowej.
  15. Tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutcznych.
  16. Uczeń z opinią lub z orzeczeniem w szkole. Jakie obowiązki leżą po stronie szkoły?
  17. Umiejętności interpersonalne nauczyciela w kontakcie z uczniem.
  18. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.
  19. Zespoły organizujące pomoc psychologiczno-pedagogiczną w edukacji przedszkolnej.

Doskonalenie kompetencji w zakresie kształcenia:

  1. Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych i organizacja pomocy uczniom.
  2. Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z uogólnionymi trudnościami lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
  3. Dziecko z mutyzmem – lękowe czy opozycyjne?! 
  4. Dysleksja rozwojowa dzieci w młodszym wieku szkolnym.
  5. Funkcjonowanie dziecka z zespołem ADHD.
  6. Indywidualizacja nauczania w świetle najnowszych przepisów prawa
  7. Kim są uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych i jak z nimi skuteczne pracować?
  8. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkole ogólnodostępnej.
  9. Metody pracy z dzieckiem z FAS (Alkoholowym Zespołem Płodowym)
  10. Mity i fakty na temat nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD).
  11. Nauczanie metodą projektu.
  12. Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
  13. Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez dobór właściwych metod i form pracy w szkole podstawowej i gimnazjum.
  14. Podstawy psychologiczne i rady praktyczne – Jak motywować uczniów do nauki?
  15. Praca domowa – zadanie dla ucznia i nauczyciela.
  16. Praca z uczniem z dysleksją.
  17. Projekt edukacyjny w gimnazjum – planowanie i realizacja.
  18. Stosowanie metod aktywnych i aktywizujących w nauczaniu i wychowaniu.
  19. Uczeń zdolny – jak z nim pracować?

Wspomaganie nauczycieli we wdrażaniu nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w zakresie poszczególnych przedmiotów.

  1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w nauczaniu różnych przedmiotów.
  2. Wymagania edukacyjne a proces kształcenia ucznia.
  3. Wzrokowcy, słuchowcy, kinestetyczny – czego potrzebują, aby efektywnie uczyć się.
  4. Zadania i obowiązki nauczyciela pracującego z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle nowych regulacji prawnych.

Doskonalenie kompetencji w zakresie opieki, wychowania i profilaktyki:

  1. Absencja szkolna – skutek i przyczyna - rozwiązania problemu.
  2. Aspekty wychowawcze wobec dziecka nieśmiałego i wycofanego społecznie.
  3. Budowanie pozytywnych relacji w kontaktach uczeń –nauczyciel, uczeń – uczeń, nauczyciel – rodzic.
  4. Budowanie autorytetu nauczyciela wśród uczniów.
  5. Dziecko zaniedbane i krzywdzone – diagnoza, praca z dzieckiem.
  6. Jak zorganizować świetlice szkolną zgodnie z przepisami prawa.
  7. Kompetencje psychospołeczne współczesnego nauczyciela.
  8. Komunikacja z dzieckiem o zaburzonym zachowaniu.
  9. Kształtowanie postaw etyczno-moralnych w szkole.
  10. Lęk i agresja w pragmatyce wychowania.
  11. Mediacje rówieśnicze – ich rola i znaczenie w szkolnym systemie przeciwdziałania
  12. agresji i przemocy.
  13. Niedostosowanie społeczne młodzieży w okresie dorastania i wynikające z niego zagrożenia.
  14. Opis i analiza przypadku wychowawczego.
  15. Organizacja turystyki szkolnej w kontekście odpowiedzialności prawnej nauczycieli.
  16. Podnoszenie umiejętności wychowawcy – jak z klasy stworzyć dobrą grupę?
  17. Pomoc przedmedyczna w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia ucznia.
  18. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole – jak jej udzielać i jak z niej korzystać ?
  19. Postawy wychowawców i rodziców a zachowania dzieci (wychowanie).
  20. Prawa dziecka w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej.
  21. Problemy okresu dojrzewania i dorastania dzieci i młodzieży.
  22. Przemoc i agresja w mojej szkole – projektowanie działań zaradczych i profilaktycznych.
  23. Rozpoznawanie przyczyn i zapobieganie samobójstwom wśród młodzieży.
  24. Rozwijanie samorządności szkolnej i postaw obywatelskich uczniów.
  25. Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży w kontekście profilaktyki przemocy seksualnej.
  26. Sprawowanie bezpiecznej opieki nad dziećmi i młodzieżą na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w świetle obowiązujących przepisów prawa.
  27. Stalking – jak poradzić sobie z sms - owym dręczycielem w szkole?
  28. Strategie postępowania nauczycieli wobec agresji, przemocy oraz uzależnień dzieci i młodzieży.
  29. Trening Zastępowania Agresji ART – jako metoda profilaktyki szkolnej.
  30. Zachowania nieakceptowane – problem ucznia i nauczyciela.
  31. Zachowania ryzykowne wśród uczniów.
  32. Zaburzenia jedzenia – anoreksja i bulimia. Co muszę wiedzieć?

Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli i kadry kierowniczej w zakresie organizacji i zarządzania:

  1. Awans zawodowy nauczyciela – dokumentowanie i rady praktyczne.
  2. Analiza wyników oceniania wewnętrznego i zewnętrznego w kontekście poprawy wyników nauczania.
  3. Diagnozowanie wybranych obszarów pracy szkoły.
  4. Ewaluacja wewnętrzna w szkole,
  5. Etyka oceniania.
  6. Filozofia tolerancji jako podstawa działań pedagogicznych.
  7. Higiena i emisja głosu nauczyciela.
  8. Hospitacja – procedura mierzenia jakości pracy nauczyciela.
  9. Interpretacja opinii i przeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  10. Jak prawidłowo dokumentować posiedzenia rady pedagogicznej / rady rodziców?
  11. Jak przygotować i przeprowadzić prezentację ?
  12. Kontrola zarządcza w szkole – rady praktyczne.
  13. Motywowanie uczniów do efektywnej pracy.
  14. Motywująca funkcja oceniania.
  15. Ocenianie kształtujące – podstawowe założenia, możliwości wprowadzenia.
  16. Odpowiedzialność nauczyciela wobec prawa.
  17. Planowania pracy w szkole z uwzględnieniem wyników egzaminów zewnętrznych.
  18. Prawa i obowiązki nauczyciela wynikające z Ustawy o systemie oświaty i Karty nauczyciela .
  19. Prawa rodziców w szkole i współpraca z rodzicam.
  20. Prawo oświatowe w przepisach i dokumentach wewnątrzszkolnych.
  21. Protokołowanie posiedzeń rad pedagogicznych i rad rodziców zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i ustawą o dostępnie do informacji publicznej.
  22. Rola motywacji we wspieraniu zdolności ucznia.
  23. Rozmowa z rodzicami – co zrobić, aby była satysfakcjonująca?
  24. Rozwiązywanie konfliktów, sztuka negocjacji i mediacji.
  25. Stres – jak sobie z nim radzić i jak wykorzystać ?
  26. Szkoła wobec ucznia pozostającego w konflikcie z prawem.
  27. WDN potrzebą efektywnego funkcjonowania szkoły.
  28. Współpraca z rodzicami w zakresie profilaktyki – wywiadówka profilaktyczna.
  29. Wypalenie zawodowe – wiem i zapobiegam.
  30. Zadania dyrektora szkoły w zakresie nadzoru pedagogicznego nad realizacją podstawy programowej.
  31. Zadania dyrektora szkoły w zakresie postępowania w sprawach nieletnich.
  32. Zasady negocjacyjnej strategii rozwiązywania konfliktów uczniowskich.
  33. Zebrania z rodzicami – planowanie, organizowanie, prowadzenie.